#1 2012-01-31 16:01:11

xsebols

Administrator

Zarejestrowany: 2012-01-30
Posty: 8
Punktów :   

FPS- Co i jak?

Zwiększanie FPS


Zacznijmy od tego, co to jest ten FPS?
FPS ( Frames Per Second, czyli liczba wyświetlanych klatek na sekundę ) - wartość FPS określa nam szybkość generowania animacji. Im wyższa wartość FPS tym lepsza płynność w grze. Oko ludzkie dostrzega średnio 30 FPS, dlatego warto utrzymać ten standard podczas gry. 30 FPS nie zapewnia jednak komfortowej gry. Minimalna wartość FPS, która na pewno zadowoli każdego gracza to 60 FPS. Poniżej tej wartości mogą występować niechciane efekty takie jak: Większy rozrzut broni, klatkowanie ( lagi ). Maksymalna wartość FPS to 100, powyżej nasza postać zaczyna chodzić wolniej i występują inne niechciane efekty. Optymalna Wartość FPS to 75-100. Jak sprawdzić ile FPS posiadasz w danej chwili? Wpisz w konsole komendę: "net_graph 3"

Rodzaje Grafiki w Counter-Strike 1.6
Znamy trzy rodzaje grafiki w grze Counter-Strike 1.6L:
- SOFTWARE - Jest trybem wyświetlania który nie korzysta z akceleratora karty graficznej, przez to grafika jest bardzo postrzepiona i powolna.
- DIRECT 3D - Tryb wyświetlania w którym wyświetlana grafika ma najlepszą jakość, ale niestety w silnik HL1 nie jest zbyt dobrze zoptymalizowany dla D3D i przy jego ustawieniu mamy mało FPS.
- OPENGL - Jest to najlepszy tryb dla gier na silniku HL1 dający największą liczbę FPS przy zachowaniu dosyć dobrej grafiki.

Modele zwiększające FPS.
Powszechnie znanym sposobem na zwiększenie FPS jest podmianka tradycyjnych modeli na takie, które składają się z jak najmniejszej liczby szczegółów. Odciąża to nasz procek i w rezultacie daje większą liczbę FPS.
Instalacja High FPS Models jest bardzo łatwa. Wystarczy pobrać modele i wkleić je do folder_z_grą/cstrike_polish lub folder_z_grą/cstrike.
Link do pobrania modeli broni:
http://hostuje.net/f...97...fea1da51a3
Link do pobrania modeli graczy:
http://hostuje.net/f...15...257be021da

Odświeżanie ekranu i synchronizacja pionowa.
http://cs-guide.net/...c-odswierzania/
Tutaj znajduje się genialny poradnik, dzięki któremu dowiesz się co to jest:
- Odświeżanie ekranu,
- Synchronizacja pionowa,
- Jak zwiększyć FPS.

Komendy Zwiększające Liczbę FPS
Chyba to, na co czekali wszyscy, czytając ten poradnik. Lista komend dzięki której zwiększysz liczbę wyświetlanych FPS, jednak drastycznie pogorszysz grafikę. ( Osobiście bardzo polecam wiele komend )


gl_playermip 2 - Zmienia jakosc modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS.
gl_max_size 64 - Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę jakże cennych zasobów systemu.
gl_picmip 2 - Zmienia jakosc tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.
gl_smoothmodels 0 - Wyłacza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).
gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.
gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładnosci (szczeliny) w teksturach.
gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczosc tekstur.
gl_texsort 0 128 - Wyłacza sortowanie textels.
gl_clear 0 - Zmienia jakosc tekstur.
gl_round_down 3 - Mniejsza jakosc tekstur.
gl_dither 1 - Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej.
gl_lightholes 0 - włącza światło w zakamarkach - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_palette_tex 1 - włącza paletę tekstur - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_spriteblend 1 - ustawia jakość krwi/zooma - 1-włączony; 2-wyłączony.
gl_ztrick 0 - Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0.
gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST - tryb renderowania.
max_wallpuffs 0 - maksymalna ilosc wybuchow na scianie/sciennych wybuchow.
max_rubble 0 - maksymalna ilosci zwiru/kamieni w grze.
gl_lightholes 0 - wartość 0 daje więcej fps.
max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalna ilosc 'dymkow' pojawiajacych się po uderzeniach kul.
max_shells 0 - Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.
max_shells 0 - Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu.
fastsprites 1 - Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.
fps_max 100 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.
mp_decals 1 - Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.
hisound 0 - Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry.
loadas8bit 1 Podobnie jak 'hisound' zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit).
bgmvolume 0 - Wyłacza CD Audio.
r_dynamic 1 - Włacza dynamiczne oswietlenie.
r_mirroralpha 0 - Wyłacza refleksje swiatła.
r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud'a jesli nie ma takiej potrzeby.
cl_weather 0 - Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku').
cl_himodels 0 - wyższa jakość modeli graczy - 1 wyższa - 0 niższa.
cl_dynamiclights 0 - wylacza dynamiczne swiatla.
cl_shadows 0 - cienie pod modelami graczy.
cl_minmodels 1 - Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli postaci zamiast 10, dzięki czemu oszczędzane są fpsy.
cl_particlefx 0 - wylacza efekty takie jak plomien z lufy , odlamki , czesc dymow itp
cl_weather 0 - wyłącza efekty pogodowe.
cl_corpsestay 1 - Czas znikania leżących ciał. Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera.
r_detailtextures 0 - Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu.
r_detailtextures-supported 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mirroralpha 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mmx 1 - Wsparcie dla technologii MMX, każdy procesor posiada tą technologię, więc zalecane jest 1.
r_decals 1 - maksymalna ilość detali.
precache - więcej plików jest ładowanych przed wejściem na serwer, co odciąża komputer w czasie gry.
violence_ablood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_hblood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_agibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
violence_hgibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
s_reverb 0 - wyłączenie pogłosu.
voice_dsound 0 - pogorszenie jakości dźwięku voicecomm.
fastsprites 2 - Jakość sprite'ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić.
d_spriteskip 2 - Pomijanie sprite'ów. Im więcej sprite'ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych.
hpk_maxsize 1 - Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik "custom.hpk". Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem.
mp_decals 1 - max ilość wyświetlanych logo i dziur.
cl_download_ingame 0 - wyłączenie ściągania niestandardowych log, dźwięków z gry.

Od Adrain, cs-guide.net

CS w oknie
Uruchomienie gry Counter-Strike w trybie okna znacznie podnosi liczbę FPS, jednak pogarsza naszą zabawę, bo kto chciałby grać w CS na tak małym ekranie.. ;/ Podnosi to jednak liczbę FPS nawet o 20.
Co i jak?
- Wchodzimy w ustawienia Counter-Strike.
- Następnie zakładka "Video" - grafika.
- Zaznaczamy opcję "Run in a Window".
- Akceptujemy ustawienia.
Aby zwiększyć rozdzielczość pulpitu, można użyć programu PowerStrip.

Programy
Nie warto szukać programów zwiększających FPS. Wszystkie te programy zamiast dodawać FPS, po prostu powoli niszczą Twój komputer. Często trzeba reinstalować Windowsa lub kupywać nowy dysk, a tego nikomu nie życzę.
Kolega polecił Ci taki program? Nie słuchaj kolegi, jeśli chcesz mieć sprawny komputer. Sprowadź kolegę na dobrą stronę!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cupfifa.pun.pl www.ulricknights.pun.pl www.fot.pun.pl www.pokemon-ultra-gra.pun.pl www.chelpdesk.pun.pl